סיפור הצלחה של קוקה קולה במעבר ללוגיסטיקה מעגלית


1 דקות קריאה

הרצאה מאת עופר כרמון - מנכ"ל פלסגד. 

חברת פלסגד בבעלות קיבוץ גדות - מתמחה בפיתוח וייצור פתרונות מפלסטיק לשימוש רב פעמי לאריזה ושינוע ונותנת מענה לצרכים לוגיסטיים. פלסגד פועלת ביותר מ 30 מדינות בעולם. ליבת העשייה מתבצעת באמצעות טכנולוגיית הזרקת הפלסטיק. פלסגד מובילה ערכים עם דגש על הנושא הסביבתי, תוך מתן פתרונות מעולמות של שימוש חוזר וקיימות.

חזון החברה - להוות שחקן מוביל ברמה הבינלאומית שלוקח חלק במהפכה במעבר מפתרונות אריזה שאינם ידידותיים לסביבה ופוגעים באיכות החיים של כולנו וביציבות הגלובאלית מבחינת האקלים ולתרום לשינוי ולמעבר לפתרונות אריזה רב פעמיים. בין אם זה תחליפים של קרטון או עץ. החזון הוא ליצר את אותה מומחיות וידע ממוקדים בתחומים הלוגיסטים של השינוע והאחסון.

איך קוקה קולה מיישמת כלכלה מעגלית ולוגיסטיקה מעגלית, סיפור הצלחה של פלסגד

מה קורה בתעשיה היום מבחינת אריזה ושינוע?

רוב העולם משנע ואורז בארגזי קרטון או במשטחי עץ.
ארגזי קרטון - פתרון חד פעמי, ומשטחי עץ - מוצר חי מבחינה הגיינית ומבחינת כריתת עצים, הרבה מהעץ הוא חד פעמי, מספר הסבבים מאוד מוגבל. רוב העולם משנע את הסחורה בפתרונות חד פעמיים. השימוש הרב פעמי - אנחנו רואים נתח הולך וגובר, מצד אחד יש פוטנציאל גדול ומצד שני יש עוד דרך ארוכה.

מה דוחף את התעשיה בכיוונים של לוגיסטיקה מעגלית?

  • המודעות לקיימות
  • הגידול בדמוגרפיה מבחינת האוכלוסיה שגוררת צמיחה כלכלית וגדל 
  • הצורך למצא פתרונות אריזה לעולם שמשתמש בלוגיסטיקה יותר מתוחכמת ומתקדמת
  • הטכנולוגיה שמאפשרת לייצר ערך מוסף בתוך מוצר האריזה, משונע לוגיסטית ללא גבול כמעט
  • טרנדים צרכניים
איך קוקה קולה מיישמת כלכלה מעגלית ולוגיסטיקה מעגלית, סיפור הצלחה של פלסגד

מה פלסגד יודעת לספק?

מגוון רחב של פתרונות מארגזים אטומים, מתקפלים ומאווררים,הכוללים  פיצ'רים ואפליקציות שתופרים למידות ובהתאם לצרכי הלקוחות.
עולם המשטחים – ממשטחים קלים, למשטחי שעושים מאות סבבי עבודה ועד משטחים כבדים שמבצעים מידוף וצריכים להיות מאוד חזקים ועמידים.
פיתוח משטח ההפצה של קוקה קולה - עליו יושבים ארגזי הבקבוקים של קוקה קולה.

סיפור קוקה קולה וההצלחה בתחום הלוגיסטיקה המעגלית

משטח 955 הינו משטח שפלסגד פיתחה ספציפית עבור הלקוח תוך מתן מענה ופתרון לצרכים של קוקה קולה בתהליך האריזה וההפצה.לפני כן, קוקה קולה השתמשו במשטחי פלסטיק שיכלו לעשות כמות נמוכה של סבבי עבודה ולאחר מכן יצאו מתפקוד, מה שיצר מצב בו היא היתה צריכה כל הזמן לחדש את הציעד לפתרון האופטימלי של פלסגד שמתוך ידע,מחשבה והבנה של הצרכים הביאו לפיתרון של משטח רב פעמי ועמיד שכמעט ולא צריך להחליף אותו.

איך קוקה קולה מיישמת כלכלה מעגלית ולוגיסטיקה מעגלית, סיפור הצלחה של פלסגד

איך משטח פלסטיק בא לידי ביטוי במספרים:

רכישת המוצר - קוקה קולה מדי שנה בעקבות פיתוח הפרויקט הזה רוכשת חמישית מהכמות שהיא רכשה לפני כן. על כל 100 משטחים שנרכשו קודם, 20 משטחים נרכשים היום. משמעות של אותה רכישה מצומצמת - חסכון של  50% מתקציב ההוצאות על משטחים

ביטויים סביבתיים רחבים - כדי לשנע את אותם משטחים ממפעל הייצור ועד מרכז ההפצה של קוקה קולה, בעקבות רכישה יעילה יותר של משטחים הם יכלו לצמצם 150 משאיות פחות שנוסעות מהמפעל למרכז ההפצה. אם קודם היו צריכים 200 משאיות מלאות, היום צמצמו את זה לאזור ה 50 משאיות. 

חסכון של פליטות פחמן דו חמצני של יותר מ21 אלף טון בשנה, בנוסף מעצם ייצור פחות משטחים - תהליך הייצור עצמו גורם לחסכון של 7200 טון מפליטות הפחמן. סה"כ 30 אלף טון חסכון של פליטות הפחמן דו חמצני. חסכון אדיר בכריתת עצים על ידי השימוש ביתרון הרב פעמי והרב שימושי.

מוכרים פחות משטחים - מרוויחים יותר קיימות

מה היתרון של פלסגד שהוא מוכר פחות משטחים בסיפור הזה? הערך של פלסגד כחברה זה לא האם למכור יותר מוצרים ללקוחות אלא הערך המוסף שאנחנו מיצרים ללקוח - הפתרון המושלם שיודע להתכתב עם היבטים של כלכלה מעגלית מאפשרים לפלסגד לשכפל את הסיפור הזה אצל לקוחות מרוצים נוספים.  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.